Wat is refurbished?

Refurbished is een term die je vaker hoort. Vooral elektronische apparaten, zoals smartphones, tablets en computers worden refurbished aangeboden. Maar wat bedoelen ze daarmee?

Het refurbishen van Apple-apparatuur is een specialisme waarbij eventuele data wordt verwijderd en de apparatuur grondig wordt gereinigd. Verder wordt er uitgebreid getest en waar nodig gerepareerd. Op deze manier krijgen gebruikte producten een tweede leven, waardoor ze de levensduur en technische kwaliteit van een nieuwe machine hebben. Hergebruik is niet alleen goed voor de portemonnee, maar vooral voor het milieu.

 

Wat is het verschil tussen refurbished en tweedehands?

Het grootste verschil zit in de betrouwbaarheid. Je hebt 2 jaar geen zorgen over de kwaliteit. Een garantie-geval lossen we direct op zodat je snel weer bereikbaar bent

Koop je een tweedehands apparaat van een particulier, dan weet je niet precies weet wat ermee gebeurd is. Daarnaast zou het product technisch niet in orde kunnen zijn. Hier kom je vaak pas na enige tijd achter en dan heb je geen garantie om op terug te vallen. 

Waar staat het Keurmerk Refurbished voor?

Waar staat het Keurmerk Refurbished voor?


Om de consument te helpen een goede keuze te maken heeft Techniek Nederland in 2019 het Keurmerk Refurbished gelanceerd. Met dit Keurmerk wordt de kwaliteit van de toestellen en de betrouwbaarheid van aanbieders gewaarborgd. De toestellen die wij in onze webshop aanbieden komen van een bedrijf dat voldoet aan de eisen van het Keurmerk

Kwaliteitscontrole op 50 punten

Een Keurmerk Refurbished telefoon is getest op zaken als de conditie van de batterij (tenminste 85%) het scherm, de microfoon en de werking van draadloze technieken als wifi en bluetooth. De software wordt ook bekeken, net als de behuizing van het toestel. Op basis van deze test krijgt de iPhone een label: zo goed als nieuw of licht gebruikt

Bij aankoop van een Keurmerk Refurbished apparaat krijg je twee jaar garantie. Dit geldt voor het toestel, de batterij en ook voor de meegeleverde accessoires. De garantie gaat daarmee zelfs verder dan de garantie op een nieuwe iPhone!

Cosmetische gradaties

Wat is de definitie van zo goed als nieuw en licht gebruikt?

  • A-grade: Als een device voldoet aan de eisen van de controle-lijst én dat de conditie van het device er ‘zo goed als nieuw uit ziet’. Het device vertoont geen tot hele minimale gebruikssporen. In onze webshop vind je uitsluitend A-grade toestellen.
  • B-grade : Als een device voldoet aan de eisen van de controle-lijst én dat de conditie van het device met deze conditie alleen lichte gebruikssporen heeft. Hierbij kun je denken aan een klein krasje en/of lichte stootschade.

Verzenden

Verzenden

Online bestellingen die op voorraad zijn én op een werkdag voor 22:00 geplaatst zijn én waarvan de betaling bij ons binnen is, worden dezelfde dag gratis verstuurd. Bestellingen die op een werkdag na 22:00 of in het weekend zijn geplaatst worden de volgende werkdag gratis verstuurd.

Alle telefoons worden direct vanuit onze leverancier verstuurd. Op onze locatie in Uden hebben wij geen voorraad. 

Pakket online volgen

Als het pakket is overgedragen aan de postbezorger (PostNL) ontvang je van ons een e-mail met een track & trace-link. Hiermee kun je eenvoudig online jouw pakket volgen.

Tekenen bij ontvangst

Om er zeker van te zijn dat je pakket veilig wordt afgeleverd vragen we je te tekenen voor ontvangst. Als je niet thuis bent zal het pakket de eerstvolgende dag (met uitzondering van zondagen) nog een keer aangeboden worden. Als je bij de tweede poging ook niet thuis bent wordt het pakket afgeleverd bij een servicepunt bij jou in de buurt. Je kan het pakket daar vanaf de volgende werkdag afhalen.

 

Garantie

Garantievoorwaarden

De garantietermijn van 24 maanden is gebasseerd op normaal gebruik. Indien er zich binnen deze periode een defect voordoet dat binnen onze garantie valt heb je recht op gratis reparatie of een vervangend product wanneer reparatie niet mogelijk is.

Het verzenden van je toestel naar iDevice Uden is voor jouw eigen kosten. Wij sturen het kosteloos na de reparatie weer retour.

Voordat je een iPhone of iPad opstuurt, is het belangrijk dat je je Apple ID / Find my iPhone uitschakelt.

Open Instellingen ▸ Tik op de naam ▸ scrol omlaag en tik op 'Log uit'. Vul het wachtwoord van het gekoppelde Apple ID in en volg de stappen op het scherm.

Let op: iDevice Uden is niet verantwoordelijk voor dataverlies en/of herinstallatiekosten van je software; zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie:

  •  Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade); 
  •  WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  •  Problemen met het logicboard;
  •  Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert); Knoppen op het device;
  •  Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*

De accu’s in alle iPhones hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 85%. Indien je van mening bent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit.

**Het kan zijn dat de reparatiekosten van jouw toestel hoger uitvallen dan de waarde van het toestel. In dat geval zullen we je toestel omruilen voor een soortgelijk model. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. 

Bij een omruil zal de garantie altijd doorlopen op de eerste, originele aankoopdatum.**

**Wanneer het toestel na een derde reparatiepoging aan hetzelfde euvel wederom defect is binnen de garantieperiode, zullen we het toestel omruilen voor een vervangend exemplaar. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. ** 

 

Wat valt er buiten de garantie?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van reparatie aan het toestel volledig doorberekenen aan de klant. Na de reparatie zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

De garantie vervalt volledig bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Dataverlies en/of herinstallatiekosten software; - vochtschade;
  • Schade aan het scherm;
  • Touch ID / vingerafdruk scanner;
  • Diefstal;
  • Valschade;
  • Stootschade;
  • Drukschade;
  • Iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade;
  • Stofschade;
  • Refurbished iPhone toestellen zijn niet per definitie waterdicht en geven wij dus géén garantie op de waterdichtheid
  • maximaal 3 dode pixels;
  • verkleuring scherm iPhone;
  • gebroken simkaartlezer;
  • gebogen toestel;
  • gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Gebogen toestellen;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Bij iPhone SE2020 en SE2022 toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton. 

*Als je een onderzoek en/of reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat of onderzoek) laat uitvoeren door een andere partij, vervalt de gehele garantie op het product. 

*Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd aan je iPhone, kan het zijn dat de functionaliteit van het touch ID / vingerscan / face ID komt te vervallen. Het touch ID en face ID valt hierdoor buiten de garantie.

Je product ter reparatie aanbieden

Je kunt jouw toestel aanmelden voor reparatie via het contactformulier.

Als het Apple ID van het toestel is kunnen we het toestel aanmelden voor reparatie. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht van ons terug waarin vermeld staat op welke manier je je toestel ter reparatie kunt opsturen samen met de documentatie die bij de zending mee gestuurd dient te worden.  

 Let op: je kunt alleen je toestel ter reparatie aanbieden als het Apple ID is verwijderd. Zorg dat je het wachtwoord van je Apple ID bij de hand hebt! 

 

 

Retouren

Aanmelden Retouren

Voordat je jouw toestel ter reparatie of retour aan kan bieden, dien je onderstaande stappen te doorlopen.

Stap 1: Verwijder Apple ID

Open Instellingen ▸ Tik op de naam ▸ scrol omlaag en tik op 'Log uit'. Vul het wachtwoord van het gekoppelde Apple ID in en volg de stappen op het scherm.

Let op: indien een Apple ID niet is verwijderd wordt het apparaat zonder behandeling retour afzender gestuurd. 

Stap 2: Back-up maken en data verwijderen

Verwijder al je data van je device. Zorg er wel voor dat je een back-up maakt van die data, zodat je niets kwijtraakt. Wanneer de data is verwijderd kan er sneller worden gerepareerd en gecontroleerd of de reparatie is gelukt.
(Zie meer info op Apple support).  

Stap 3: Vul het formulier in

Klik hier om naar het contactformulier te gaan

Stap 4: Stuur het toestel op

Na het toesturen van bovenstaand formulier ontvang je binnen 1 werkdag de verzendinstructies. Het is belangrijk dat je geen accessoires of simkaart meestuurt. Haal hoesjes van het toestel en verwijder de simkaart en bewaar deze goed tot je het product weer terug hebt.

Let op: retournering valt binnen eigen verantwoordelijkheid. Zorg dus voor een goede verpakking waarin het product geen ruimte heeft en strak verpakt zit. De verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening.

Als je je aankoop binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneert zijn de verzendkosten ook voor jouw eigen rekening.

Belangrijk: 

Wanneer er bij ontvangst wordt geconstateerd dat er val-, stoot-, druk- en of vochtschade aan het toestel is zullen wij het verzoek tot reparatie of retour niet in behandeling nemen. Wij zullen in dit geval contact met jou opnemen.

 

Veelgestelde vragen 

Hoe lang duurt een reparatie?

Natuurlijk wil je je toestel niet te lang missen. We doen ons best om je toestel zo snel als mogelijk weer gerepareerd retour te sturen aan je. De gemiddelde reparatieduur van iPhones en is 1 à 2 weken. 

 

Zijn er kosten verbonden aan de reparatie?

Wanneer je toestel binnen garantie defect is, dan zijn er geen kosten aan de reparatie. Mocht het toestel val-stoot-of vochtschade hebben, dan zijn de gehele reparatiekosten voor jezelf. Je ontvangt dan na ontvangst van het toestel, maar voorafgaand aan de reparatie, een prijsopgave met daarin de kosten om het toestel te laten repareren. Mocht je akkoord gaan met deze kosten, dan zal de reparatie na betaling worden voortgezet. Mocht je niet akkoord gaan, dan zullen er €35,- onderzoekskosten in rekening gebracht voordat we het toestel aan je terugsturen.

Terugbetalingsbeleid

Terugbetalingsbeleid

Bij iDevice Uden heb je 14 dagen ‘Niet goed, geld terug’ garantie. Meld je retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan via het contactformulier.

Na het aanmelden krijg je van ons een bevestiging in de mail met verdere instructies om je product terug te sturen.

Na ontvangst controleren we het teruggestuurde product. Is alles in orde dan ontvang je het aankoopbedrag direct terug. Mocht er iets niet in orde zijn dan nemen we eerst contact met je op. 

Privacybeleid

Bij een bezoek aan onze website bewaren wij:

  • jouw e-mailadres als je boodschappen/vragen plaatst op deze website;
  • jouw e-mailadres als je dit aan ons communiceert;
  • de domeinnaam van andere sites die je geraadpleegd hebt en jou naar onze site geleid hebben;
  • informatie met betrekking tot de pagina’s die je op onze site bezocht hebt;
  • informatie die je vrijwillig verstrekt hebt (bijvoorbeeld onderzoeksinformatie en/of site-registratie).
  • De door jou tijdens het bestelproces verstrekte persoonsgegevens (zoals NAW)

De door jou verstrekte persoonsgegevens worden alleen verwerkt voor zover dat noodzakelijk is voor het afhandelen van de bestelling. De informatie wordt ingezet voor verbetering van de inhoud van onze website. Informatie wordt niet gedeeld of doorgegeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.

Op deze site gebruiken we cookies. Een cookie is een klein bestand dat verstuurd bij het bezoek van een website door een browser opgeslagen wordt op de computer. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek. Wij gebruiken cookies om:

  • jouw voorkeuren te registreren;
  • informatiesessies te registreren, zoals informatie over hetgeen jij toevoegt aan de winkelmand;
  • informatie te registreren die eigen is aan jou, zoals de webpagina’s die je geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan;
  • de inhoud en de presentatie van de site aan te passen op basis van jouw browsertype of van andere informatie die door de browser verstuurd wordt.

Toegang tot jouw gegevens

Op verzoek doen wij aan bezoekers van onze website mededeling over de persoonsgegevens die van hen worden verwerkt. Eventuele onjuiste gegevens kunnen worden verbeterd, aangevuld of verwijderd. Als je toegang wenst tot deze informatie, of jouw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve contact met ons op te nemen op onderstaand adres.

Hoe neem je contact met ons op in verband met ons privacybeleid ?
Als je wenst te reageren op ons privacybeleid kun je contact met ons opnemen via Email: uden@ideviceplus.nl

Over communicatie per telefoon

Als je ons jouw telefoonnummer meedeelt via het web, zullen wij alleen telefonisch contact met jou opnemen als dit nodig is om je te informeren over de bestellingen die je online geplaatst hebt.

Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy-beleid. In dat geval, zullen wij contact met je opnemen alvorens jouw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om je op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om je de kans te bieden deelname te weigeren.

Op verzoek verlenen wij aan de bezoekers van onze site toegang tot alle informatie die wij van hen bijhouden. Als je toegang wenst tot deze informatie, gelieve contact met ons op te nemenmiddels bovenstaande contactgegevens.

Op verzoek bieden wij de bezoekers van onze site de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens die wij van hen bijhouden, te verbeteren. Als je jouw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve contact met ons op te nemen middels bovenstaande contactgegevens.

Indien je van mening bent dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacybeleid, neem dan contact op met ons op middels bovenstaande contactgegevens.